close
新聞耳目
無問病歷唔驗尿 直擊醫生五分鐘處方迷姦藥 
2012年03月01日 Next Mag

青少年濫藥問題嚴重,原來除了因為不法之徒向青少年兜售丸仔外,有罔顧道德的無良醫生亦是幫兇之一。本刊發現,在灣仔行醫逾廿年的黃偉忠醫生,竟然隨便向青少年處方俗稱 R丸的精神科藥物。

本刊記者親身測試,發現攞藥過程極度容易,就算初次求診,不用檢查驗尿,只需短短五分鐘,毒害比白粉、藍精靈更猛烈、服後會失憶的迷姦藥,便可輕易到手!

西醫黃偉忠的診所位於灣仔得利商業大廈十一樓 D座,記者上月親身到診所「攞藥」,結果一擊即中,整個過程不消五分鐘,便成功獲處方三十粒俗稱 R丸的精神科藥物,收費四百元。

http://easss.com/pharmacy 

黃:有咩唔舒服?
記:我嚟攞 R丸。
黃:要之前食過先開得喎,之前邊個醫生俾你食過?
記:北角有個姓蕭嘅……
黃:蕭××呀?
記:好似係呀,都唔記得個名喇。

黃:佢嗰度冇開好多年喇喎,咁你即係食咗好多年?
記:係呀……之前……

未待記者說完,黃偉忠即機械式地問記者有否食煙飲酒、藥物敏感及其他病,之後便替記者量血壓,然後說出「四大條件」:「嗱,呢隻藥係受管制好嚴格嘅藥,你要親口應承我四樣嘢,我先可以開藥俾你︰第一,次次(嚟)都要度吓血壓;第二係食完即刻要瞓,唔可以再做其他嘢;第三,一定要隔十五日先可以再嚟一次,如果你嚟早咗我哋都唔開得,如果唔係我都犯埋法;第四,呢隻藥唔可以帶出街周圍去,你今晚拎到返去一定要放喺屋企,聽日再拎出街都係犯法。
 
14:43入診室
診所內病人不多,記者拿出身份證登記後等不到三分鐘便可入診室見黃偉忠。
 
14:45閒聊幾句
甫一坐下,黃偉忠只短短詢問數句,未有問清記者的病歷,亦未有替記者做詳細的身體檢查,便替記者量血壓。

14:47量血壓
黃偉忠邊替記者量血壓,邊着記者應承其「四大條件」。
 
14:50開藥
由問診到處方開藥,全程不到五分鐘,黃偉忠便向記者開出三十粒 R丸,並收診金連藥費四百元。

五分鐘攞藥
記者點頭答應後,黃即處方開藥,更說︰「你應承到我呢四大條件嘅話,我就開三十粒俾你啦,你而家喺出面等!」在整個診症期間,黃偉忠完全無問過記者為何要服食 R丸,而且更沒有問記者病歷紀錄。記者由踏入診症室到取藥離開,全程只是五分鐘,過程更有錄音及錄影作證。

記者在診所門外連日觀察,發現向黃求診的病人,絕大多數都是年輕人,個個看似精神奕奕,而且他們只會在診症室內逗留三數分鐘,拿藥後便匆匆離去。記者不但見過有青年邊飲啤酒邊求診,甚至見過三名青年聯群結隊上門「攞藥」,然後更在電梯內明目張膽分藥,其中一名青年更直言:「今次攞多幾板(排),有排玩!」

原來,黃偉忠處方 R丸「鬆手」,早已街知巷聞。本刊成功接觸一名濫藥青年阿輝,他承認幫襯黃偉忠超過五年。「我成條邨百幾個 friend都喺佢度攞藥。成班 friend一齊玩,佢哋俾咗幾粒我食,將兩三粒含喺口入面兩三個字,成個口就會藍晒,進入『忽』嘅狀態。」
阿輝直言食 R丸極易上癮,「越食越多,好似食糖咁。呢隻藥本身好難攞,我識人專登去東區醫院扮癲,排期幾個星期都係攞得幾粒,所以朋友就介紹我去黃醫生度攞藥,容易好多!」

他回憶首次到黃醫生的診所取藥情形,跟記者的經歷相若,阿輝說︰「佢話就話叫你唔好亂食、唔好拎出街,但係攞得藥,邊會理得咁多?」眼見 R丸唾手可得,阿輝越食越癲,每日動輒可以吃上廿粒,手頭沒貨而又未夠十五日期限,就託朋友到黃的診所取藥:「好多人都係咁,有啲人甚至攞落場俾啲妹食。」他說甚至有人取藥後再到夜場轉售圖利,起碼賺一倍,「一板十粒,落場放至少賣二百五十蚊。」

「我食過 K仔、 five仔、大麻、藍精靈,全部都唔夠呢隻藥咁勁。食完會情緒失控,周街打人搶嘢,但係又會唔記得晒自己做過啲咩,好似洗咗腦咁,第二朝起身先知自己瞓咗喺條街度。」阿輝年前便因服藥後於街上連環搶劫,被送入獄。

認識毒品禍害,阿輝在獄中成功戒毒,更希望可以踢爆黃偉忠的惡行,他憤言:「我有個 friend一次食廿五粒,食到變咗植物人,最後仲死喺瑪麗醫院。呢個醫生根本就唔係醫人,係害人!」

R丸用作迷姦藥
R丸,英文為 Rohypnol,本名氟硝西泮,又稱十字架,此藥多用作醫治嚴重焦慮、失眠或酗酒等,根據羅氏藥廠資料,醫生訂購 R丸,每粒批發價$4。

香港精神科醫學院李永堅醫生表示,由於 R丸易上癮,已極少開給病人,「我喺醫院做咗咁多年,都有差唔多十年冇開過呢隻藥。 R丸藥性好強,就算病人病情真係好嚴重,都會儘量開其他藥頂替。」

精神科醫生張建良則指,每次處方此藥都會相當小心︰「要同病人做足身體檢查同尿液檢查,仲要 check埋病歷,確定真係有需要先會開。」據指,由於服後會出現短暫失憶,不法份子會用作迷姦之用,故此藥在美國、加拿大等地早被列為禁藥,而在香港則屬 衞生署嚴格管制的精神科藥物。

飲住啤酒攞藥
 
17:43
不少年輕人到黃的診所極速攞藥,記者親見一名年輕人一邊喝着啤酒,一邊求診。
17:45
由進入診室到拿藥,前後不到五分鐘。
17:55
取藥後,仍然啤酒不離手,在街上游蕩。

監管形同虛設
被踢爆輕易處方 R丸的黃偉忠,在一九八三年畢業於香港大學醫學院內外全科,一九八九年再獲香港中文大學家庭醫學文憑,他在八七年開始於灣仔行醫。黃過去多年來投資有道,買賣物業曾賺接近一千六百萬,現時持有堅尼地道萬信臺及兩個碧瑤灣單位市值逾三千多萬,家底甚豐。黃偉忠並非精神科醫生,不過根據本港法例,任何執業醫生都可以處方精神科藥物。

精神科醫生張建良指, R丸這類精神科藥物受嚴格管制,每次處方此藥物都要做記錄︰「呢隻藥要上鎖,鎖匙交由醫生保管,每次入咗幾多粒藥、開咗幾多粒藥、開俾邊個,都要記低,如果 衞生署發現記錄錯咗,會處分。」

不過,有醫學界人士指,除非有舉報, 衞生署幾乎不會主動巡查本港的診所,亦不會核對醫生的處方記錄,所以,所謂監管根本就形同虛設︰「 衞生署根本就唔夠人手,好多醫生由開診到而家都未被人巡查過,所以開咩藥根本冇人理。醫生攞正牌向藥廠攞藥,病歷又由人手寫,有咩事隨時可以改,所以根本就好難俾人捉到。」

對於黃偉忠濫開 R丸,本刊週一到其診所向他查問,他只拋下一句「醫生係按病人病情開藥」後,便衝入升降機離開。本刊同一時間將所有資料轉介至 衞生署, 衞生署僅回覆「有恒常機制監察醫生診所及藥房」,但卻未有表明會為此事跟進。
 
R丸是受嚴格管制的精神科藥物,理論上要存放於醫院的 DD( dangerous drugs)櫃內並上鎖,鎖匙要交由藥劑師保管;至於一般診所,亦要將此藥上鎖,鎖匙則由醫生保管。
 
記者連日來於黃偉忠診所門外,發現不少青少年求診,全部都是五分鐘「完事」──由踏入診所到取藥離開,全程不超過五分鐘!

黃偉忠週一否認亂開藥,更急急腳逃入升降機。 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Vrindavan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()